duminică, 14 septembrie 2014

Boeing 737 pentru inaugurarea pistei Aeroportului de la Ghimbav

Evenimentul va avea loc până la sfârşitul lunii
Boeing 737 pentru inaugurarea pistei Aeroportului de la Ghimbav Preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Aristotel Căncescu, a declarat, ieri, că pentru finalizarea lucrărilor la Aeroportul Internaţional Braşov-Ghimbav ar mai fi nevoie de aproximativ 25 de milioane de euro. Diferenţa până la 42 de milioane de euro, valoare anunţată de vicepreşedintele Mihai Pascu, ar fi costurile cu operarea. Căncescu susţine că pentru desemnarea operatorului s-ar putea organiza o licitaţie. Din câte se ştie până acum, cea mai interesată de această activitate ar fi o firmă turcească ce operează mai multe aeroporturi pe continent.

Estimarea autorităţilor judeţene este că aeroportul va fi finalizat în 2016, mai ales că pista va fi gata în această lună, iar lucrările la suprafeţele de rulare, care sunt în prezent în procedura de tranşare a licitaţiei, ar urma să fie finalizate până la sfârşitul anului viitor. „După ce vor fi gata şi aceste lucrări, aeroportul va fi finalizat în proporţie de 70%”, a spus Căncescu.

Pista aeroportului de la Ghimbav ar putea din inaugurată cu o aeronavă de clasă medie, a mai spus şeful administraţiei judeţene. „După cum am promis, pista va fi gata în această lună. Să vedem dacă putem aduce, în condiţii legale, un avion de clasă medie, care să aterizeze «la vedere», acest tip de avion efectuând curse în toată Europa. Deocamdată nu se pune problema de a avea curse transoceanice, pentru care ar fi nevoie de o pistă mai lungă cu 550 de metri faţă de cea existentă a Braşov, de 2.850 de metri, care nu este mare lucru de făcut. Însă, nu cred că vom avea operatori pentru curse transoceanice. Certă este şi implicarea Primăriei Braşov, care şi-a declarat clar intenţia de a colabora cu noi pentru această investiţie, în contextul în care Primăria are un buget de două ori mai mare decât Consiliul Judeţean”, a precizat Căncescu. Pista aeroportului braşovean va suporta aterizări ale unor aeronave de tip Boeing 737 sau Airbus 320.

Acesta a mai declarat că instituţia pe care o conduce a demarat discuţii cu Compania Naţională Aeroporturi şi cu Sorinel Ciobanu, directorul Aeroportului Otopeni, care ar dori să se implice îm finalizarea investiţiei de la Braşov. „Domnul Ciobanu este un colaborator de-al nostru, el a fost director al societăţii Aeroportul Internaţional Braşov-Ghimbav (AIBG) SA, în momentul în care doream să realizăm această investiţie prin intermediul firmei Intelcan”, a mai explicat Cănescu.
El a făcut apel la reprezentanţii PSD, partidul aflat la guvernare, să intervină la Ministerul Finanţelor pentru a debloca împrumutul solicitat de administraţia braşoveană de cinci milioane de euro pentru continuarea lucrărilor la aeroport. „Este dreptul nostru de a ne îndatora pentru acest obiectiv de investiţii”, a explicat Căncescu, precizând că în acest fel şi partidul de guvernământ ar putea prinde „ceva puncte” la capitalul politic.

Săptămâna trecută, ministrul Economiei, Constantin Niţă, a anunţat că Guvernul s-ar putea implica în realizarea aeroportului braşovean. CJ Braşov a demarat discuţii cu Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti pentru continuarea investiţiilor şi pentru operarea aeroportului de la Braşov, societatea controlată de Ministerul Transporturilor fiind deschisă ideii, mai ales că va trebui să modernizeze una din cele două piste ale Aeroportului Otopeni, situaţia în care traficul va trebui redirecţionat către alt oraş, Braşovul având şansa de a fi cel mai aproape de Bucureşti.
 
Sursa:Buna Ziua Brasov
Data:12 sept 2014

Niciun comentariu: