marți, 21 octombrie 2014

Victor Rebengiuc, la Cluj: Poate că e prea devreme. Nu am ajuns la nivel de excelenţă




Cunoscutul actor Victor Rebegiuc  a venit la Cluj cu ocazia decernării premiilor din cadrul Galei de Închidere a Comedy Cluj 2014. Acesta a primit Premiul de Excelenţă Comedy Cluj 2014.
 “Acum am reuşit să iau premiul de excelenţă. Asta e, nu eu mi l-am acordat. Poate că e prea devreme. Nu îndrăznesc să spun că am ajuns la nivelul de excelenţă, dar premiul ăsta poate să fie o încurajare că în scurt timp să pot să discut la un nivel de excelenţă, deocamdată…”, a spus actorul, astăzi, cu toată modestia,  la o întâlnire cu presa.
Rebengiuc: “În adolescenţă ascultam teatru la radio. Recunoşteam actorii după voce, dar într-o sală de teatru nu se putea merge, ai mei erau sărmani”
 “Tot ce ştiam eu despre teatru era de la radio. În vremurile de atunci nu fusesem niciodată la teatru, îmi plăcea şi îi urmăream, cunoştam actorii după voce, dar într-o sală de teatru, nu se putea, ai mei erau sărmani şi aveau alte preocupări. Şi vreau să vă spun că nu mă gândeam eu pe atunci la actorie. Eram la o şcoală medie la electrotehnică, făceam o specializare pe transformatori electrici şi asta era treaba mea, nu mă gândeam la teatru. Până când am făcut în ultimul an un spectacol cu o piesă de teatru jucată împreună cu colegii mei de clasă, se numea “Nea Nae învaţă carte”. În perioada adolescento-tinerel eu făceam comedie, era vremea când se jucau piese de-a lui Caragiale, tot timpul auzeai de asta, mi se părea că este mare lucru să imiţi pe unu sau altu. Eu am nimerit la doamna Buzescu,  ştiţi cum era la ea, şi mă sfătuiau alţii să nu merg la ea că nu ştie comedie, dar nu îndrăzneam să mă cer la altcineva. Am rămas la ea spre fericirea mea. Am avut o relaţie perfectă chiar şi după ce ea a fost dată afară din institutul unde studiam pentru ca să facă loc unor profesoare care aveau soţi redactori la Scânteia şi chiar după ce a plecat, la un an eu mi-am terminat studiile la institut şi ea n-a lipsit niciodată de la o premiere a mea câtă vreme a trăit. A doua zi îmi dădea telefoane să îmi spună unde şi ce am greşit, atunci mă enerva, dar am luat în considerare şi am corectat mereu” a povestit cunoscutul ctorul.

Rolul pentru care a devenit dacă nu mai cunoscut, cu siguranţă mai iubit este cel din Moromeţii, despre care spune că se temea. Rebengiuc a mărturisit că era mort după carte dar nu îşi închipuia că ar putea juca vreun rol din carte.
“Povestea este interesantă pentru că am fost distribuit iniţial în Dumitru al lui Nae şi în Moromete trebuia să joace Dinică. Dar, Dinică a refuzat să joace pentru că primise o ofertă mai interesantă şi se căuta alt actor. A ajuns şi la mine, am făcut o probă şi a zis că aşa rămâne. Dar mie mi-a fost frică pentru că ăsta prea era un personaj emblematic, prea era tipul ţăranului român. Era în cărţile de literatură la şcoală, iar eu nu aveam treabă cu ţăranii pentru că sunt născut şi crescut la oraş. N-am avut rude la ţară, aşa că eu îmi petreaceam vacanţele în Bucureşti cu fratele meu. Mie îmi sunt dragi toate rolurile, dar ăsta are un plus pentru că  este o realizare nesperată pentru mine...citeste mai departe

Sursa:Clujulcultural.ro


 

Niciun comentariu: