luni, 6 octombrie 2014

Ziua în care o imagine frumoasă nu mai face cât 1000 de cuvinte

inchide

Promovare turism
Foto: caia.ro
 
Cum se comunică țările pentru care turismul e o afacere și cum ne comunicăm noi? Campaniile care aduc rezultate nu mai sunt cele pe care ni le închipuim, cu peisaje “de vis”.
In primăvara lui 2012, Oficiul de Turism al Franţei a început o campanie de promovare a plajelor din nord, dedicată vecinilor englezi. Sloganul era zglobiu, “Franţa. Vino să te joci!”, montat pe o poză care arăta o familie alergând pe o plajă frumoasă. N-a trăit prea mult campania, pentru că un fotograf a dezvăluit că poza nu era din Normandia, ci din Africa de Sud. Nu e prima oară când se întâmplă asta. Acum câţiva ani, spaniolii au promovat Costa Brava cu poze din vestul Australiei şi din Bahamas. Şi unii, şi ceilalţi şi-au cerut iertare şi au susținut, probabil sincer, că habar nu aveau că pozele sunt dintr-o altă emisferă. De fapt, marea lor greşeală de promovare nu a fost că au arătat în loc de o apă albastră franceză una sud-africană, ci că au vrut să-şi vândă produsul cu o imagine foarte frumoasă şi foarte obişnuită, la care consumatorul contemporan, supraalimentat pe toate noile canale de comunicare cu “peisaje de vis”, reacţionează mai greu.
Statisticile Organizaţiei Mondiale a Turismului spun că în 2012 peste un miliard de oameni au călătorit. 83 de milioane au fost în Franţa, 22 în Thailanda, 35 au ales Turcia. SUA a câştigat de pe urma străinilor 126 de miliarde de dolari, adică cu vreo 30 de miliarde mai puţin decât PIB-ul României. Avem de-a face, aşadar, cu o piaţă serioasă, la care noi încercăm să ne abonăm fără succes de ceva vreme. Cifrele noastre sunt de grădiniţă: puţin peste 1 milion de vizitatori din ianuarie până în iulie 2014, din care două treimi vin cu treabă (afaceri, vizite la rude), nicidecum în călătorii de plăcere. Ceea ce ne poate duce la o concluzie simplă: comunicarea noastră în domeniu este, în mare, catastrofală.

Citeste mai mult si comenteaza pe SmartWoman.ro

Sursa:Hotnews.ro
Data:6 oct 2014

Niciun comentariu: