miercuri, 12 noiembrie 2014

Producătorii brandului de ciocolată „Poiana” şi-au majorat profitul de 12 ori



Mondelez România (fosta Kraft Foods), subsidiara locală a grupului american Mondelez, a terminat primul semestru al acestui an cu o cifră de afaceri de 327 milioane de lei ( 73,8 milioane de euro), în creştere cu 22% faţă de perioada similară a anului precedent.
În aceeaşi perioadă, compania a raportat un profit net de peste 30 milioane de lei ( în jur de 6,5 milioane de euro), de aproape 12 ori mai mult decât în perioada similară a anului precedent, când Mondelez România a înregistrat un câştig net de 2,6 milioane de lei. Profitul din primele şase luni este chiar mai mare decât cel înregistrat pe întreg anul trecut.
Mondelez România a vândut anul trecut fabrica Cibo din Braşov către retailerul german Lidl, tranzacţie care s-a ridicat la valoarea de 2,170 milioane de euro.  Mondelez România, care are aproape 300 de salariaţi, mai deţine fabrica Poiana din Braşov, însă producţia de aici a fost mutată în urmă cu mai mulţi ani în Bulgaria, acolo unde grupul american deţine două facilităţi de producţie.
Mondelez are în portofoliu branduri precum Poiana, Milka, Africana, Toblerone (ciocolată), Jacobs, Nova Brasilia, Tassimo (cafea) sau belVita, Oreo, Tuc (biscuiţi). Principalii concurenţi ai Mondelez pe piaţa dulciurilor sunt Nestlé, Kandia Dulce, Heidi Chocolat, iar pe piaţa cafelei sunt Strauss România, producătorul Doncafé, Nestlé sau compania Cafea Fortuna.
 
Sursa:Buna Ziua Brasov
Data:12 noiembrie 2014

Niciun comentariu: