vineri, 16 ianuarie 2015

Dem Rădulescu: „O zi în care n-ai râs e o zi pierdută”




Dem Rădulescu s-a născut în 30 septembrie 1931, la Râmnicu Vâlcea şi a decedat în 17 septembrie 2000, la Câmpina, acum 14 ani. Prezenţa numelui său pe afiş la teatru sau pe genericul unei emisiuni de divertisment duce întotdeauna către un inegalabil succes. Uriaşa popularitate i-au făcut-o în egală măsură filmul, televiziunea sau Estrada, cu spectacolele “Salutări de la Vasile” şi “Dai un Biban, dar face!”

I se spunea Bibanul…

De unde vine porecla Bibanul? Chiar actorul Dem Rădulescu povestea, într-un interviu, că vine din copilărie. “Tata vindea peşte la Vâlcea şi într-o zi a venit acasă cu un exemplar deosebit. Frate-miu l-a dus repede la şcoală la ora de ştiinţe naturale. Profesoara, văzându-l, s-a adresat copiilor spunându-le: «dragii mei, acesta este un biban».Ei s-au amuzat, şi, prin extrapolare, denumirea peştelui s-a lipit ca timbrul de scrisoare de numele fratelui meu. Când am devenit şi eu elev, porecla era oficializată de puştime. În 1950, odată cu primul an de studenţie, a fost suficient ca un prieten din anul III să mă strige «Bibanule», ca efectul să fie ca al unei bombe incendiare. - See more at: http://edituramateescu.ro/2014/09/dem-radulescu-o-zi-in-care-n-ai-ras-e-o-zi-pierduta/#sthash.u8Y4c7qU.dpuf 

VIDEO:Dem Radulescu si Stefan Mihailescu Braila - Pescarii.
Încărcat pe 30 mai 2010
Sceneta de Alexandru Darian, scenografia: Doina Levintza, emisiune produsa de Alexandru Bocanet si Ovidiu Dumitru. 1973. Sceneta inclusa in emisiunea "Gala lunilor" la TVR.
Dem Radulescu - †
Stefan Mihailescu Braila. †

Niciun comentariu: