miercuri, 21 ianuarie 2015

INTERVIU EXCLUSIV Clint Eastwood, despre „Lunetistul american“: „Publicul vrea să ştie cum e să omori 160 de oameni şi să trăieşti apoi cu treaba asta“

INTERVIU EXCLUSIV Clint Eastwood, despre „Lunetistul american“: „Publicul vrea să ştie cum e să omori 160 de oameni şi să trăieşti apoi cu treaba asta“
Bradley Cooper şi Clint Eastwood, într-o pauză, pe platourile de filmare FOTO Freeman Entertainment
Adevarul [21/01/2015]
Actorul Bradley Cooper, nominalizat la Oscar 2015, şi regizorul Clint Eastwood vorbesc despre filmul „Lunetistul american“, într-un interviu oferit în exlusivitate pentru România, prin intermediul distribuitorului local Freeman Entertainment.
Pelicula „Lunetistul american/American Sniper“, o producţie Warner Bros. Pictures, care va avea premiera în România pe 23 ianuarie, se află în cursa pentru Cel mai bun film al anului la prestigioasele Premii Oscar 2015. Actorul Bradley Cooper (40 de ani) a trecut prin tranformări fizice radicale pentru acest rol şi s-a antrenat alături de soldaţi din trupele SEAL pentru a da viaţă personajului principal, puşcaşul marin Chris Kyle. Pelicula a beneficiat de experienţa lui Clint Eastwood (84 de ani), în calitate de regizor. Dar cum au lucrat cei doi împreună şi cum au portretizat o legendă a armatei americane?
Bradley, cu ce anume din povestea lui Chris Kyle ai rezonat şi ce a făcut ca interpretarea ta să fie atât de „pasională“?
Bradley Cooper: Mi-a plăcut faptul că acest film nu e neapărat despre război, ci despre un personaj. Povestea lui Chris este una universală, vorbeşte despre suferinţele veteranilor de război, e acest balans emoţional prin care trec: se duc la război, luptă, apoi se întorc acasă, la viaţa de familie. Aceste experinţe aduc multe provocări în viaţa soldaţilor noştri, iar acest lucru m-a mişcat foarte tare.
Clint, pe tine ce te-a atras în acest proiect?
Clint Eastwood: Atunci când cei de la studiouri m-au sunat să-mi facă propunerea de a regiza acest film, lucram la altă peliculă, dar citeam cartea („American Sniper“ – n.r.), aşa, pentru mine. Eram curios în legătură cu această poveste, cu acest tip. Atunci când am fost sunat, am răspuns aşa: „Lăsaţi-mă să mai citesc 30 de pagini şi vă sun eu“. Cartea e interesant, e ironică. Aşa că le-am spus apoi că vreau să văd scenariul.
Când aţi început producţia filmului, v-aţi întâlnit cu familia eroului şi cu soţia lui, Taya, pentru documentare. Ce-aţi aflat despre el ce nu aţi citit în carte?
Bradley Cooper: Cele mai interesante lucruri pe care le-am aflat de la Chris nici nu erau în carte. Iar cel mai important a fost  weekend-ul pe care l-am petrecut în Midlothian (Texas), cu soţia lui, Taya Kyle, copiii lor, Kenna şi Colton, cu fratele şi cu părinţii lui Chris. Era weekend-ul în care comemorau un an de la uciderea lui. Aşa că a fost destul de dificil. Pe drumul de întoarcere, ne-am dat seama că am aflat foarte multe în acele zile.

Clint Eastwood: Da, lucruri „grele“. Se împlinea un an de la uciderea lui, iar Taya nu era într-o stare prea bună. Dar am discutat sincer.
Bradley Cooper: Nicio carte nu-ţi oferă informaţiile pe care le afli de la oameni, atunci când îi întâlneşti în carne şi oase.
Clint Eastwood: Ne-a ajutat foarte mult şi în ceea ce priveşte castingul, pentru că în rolul Tayei am vrut pe cineva care să nu pară doar o imitaţie, ci să aibă aceeaşi atitudine. Iar Sienna Miller a avut-o.  A venit la probă şi a făcut o treabă minunată. A fost surprinzător să auzim că are un accent american grozav, deşi ea e britanică.           
[cititi articolul complet în Adevarul]

Niciun comentariu: