duminică, 1 februarie 2015

Focsani:Cadetul din Franța s-a distrat în Soho și i-au plăcut la nebunie sarmalele



Damien Kulpinski, cadetul din Franța care face un stagiu de pregătire la Brigada 282 Infanterie Mecanizată „Unirea Principatelor” Focșani, are o părere foarte bună despre România, români, despre Focșani și despre militarii alături de care se pregătește. Spune despre ei că sunt profesioniști și a fost impresionat de căldura cu care a fost primit. Mai mult, spune că în toate această perioadă cineva a fost tot timpul cu el și i-a explicat foarte multe lucruri. În timpul liber, militarul s-a și distrat. A fost în Soho, a fost la concertul Innei din Promenada Mall și a mâncat mâncare tradițională românească. Ne-a spus că i-au plăcut cu adevărat sarmalele.    Damien Kulpinski, cadetul Școlii Militare Interarme Coetquidan, din Saint-Cyr, Franța, în vârstă de 27 de ani, care se află în această perioadă într-un stagiu de pregătire la Brigada 282 Infanterie Mecanizată „Unirea Principatelor” din Focșani s-a îndrăgostit de țara noastră, dar și de mâncare. Ne-a spus că i-au plăcut „cu adevărat” sarmalele.
    Vineri, militarul francez a stat de vorbă cu presa din Vrancea, în timpul unei vizite pe care a făcut-o la Muzeul Unirii din Focșani, însoțit fiind de locotenent colonel Vasile Roman, de la Brigada 282 Infanterie Mecanizată „Unirea Principatelor” Focșani.
    Damien Kulpinski a explicat care este motivul venirii sale la Focșani, dar și ce a însemnat pentru el această perioadă, aproximativ o lună, în care a stat în municipiu. „Am venit în Focșani cu un scop. Acela de a relaționa și de a exersa limba engleză, să-mi îmbunătățesc modul de exprimare și să descopăr o altă țară, adică România, și acest oraș drăguț, adică Focșaniul, dar și Brăila pentru că trei Batalioane aparțin Brigăzii din Focșani. De asemenea, a fost o ocazie specială pentru mine să descopăr procedeele militare din România, modul de organizare al Brigăzii și Batalioanelor și să fac diferența între armata noastră și a voastră”, a explicat sublocotenentul venit din Franța la Brigada 282 Infanterie Mecanizată „Unirea Principatelor” Focșani.
    Sublocotenentul Damien Kulpinski a vorbit și despre tehnica pe care a văzut-o în timpul pregătirii cu militarii vrânceni, mai ales că înainte de a fi admis la Academia Militară a fost subofițer în armata franceză, în Regimentul de Artilerie. Astfel, la Focșani, a avut ocazia să vadă vehiculele din dotarea unității și să-și amintească de o parte din ele de pe vremea când era subofițer. „Pentru mine a fost o experiență foarte bună pentru că am putut descoperi mai multe vehicule pe care noi nu le avem în Franța sau care sunt diferite. Am văzut multe tancuri, multe dispozitive militare ale Batalionului. Am fost aproape de Regimentul de Artilerie pentru că înainte de a fi admis la Academia Militară am fost subofițer în armata franceză. Am fost în Regimentul de Artilerie, iar acum mi-am adus aminte de multe dintre dispozitive și vehicule ale artileriei, care sunt asemănătoare cu cele ale noastre”, a adăugat Kulpinski.

 „Poate vom avea chiar o misiune împreună”    Militarului i-ar plăcea să participe la o misiune cu militarii români pentru că ar vrea să vadă cum ar lucra împreună. El spune că toate Batalioanele din cadrul Brigăzii 282 lucrează la standarde NATO și că nu este exclus să fie planificat și un exercițiu comun. „Cred că cea mai importantă lecție pe care am învățat-o aici este cooperarea dintre arme pentru că toți aparținem de NATO și am învățat aici că Brigada și toate Batalioanele lucrează la standarde NATO. Același lucru se întâmplă și în Franța. De exemplu ne așteptăm să avem un exercițiu împreună sau poate chiar o misiune, cine știe. Ar fi foarte interesant să vedem cum am lucra împreună”, a mai spus militarul francez...citeste mai departe

Sursa:Monitorul de Vrancea
Data:31 ian 2015

Niciun comentariu: