sâmbătă, 28 februarie 2015

Scrisoarea unei românce doctorande la Cambridge, după scandalul documentarului de la Channel 4: ”Degradarea morală nu începe pe meleaguri străine, ci este exacerbată de realități naționale pe care le negăm”

undefined
Romania Libera [28/02/2015]

Tânăra româncă, studentă în ultimul an de doctorat, la Politică și Relații Internaționale, la Universitatea Cambridge, din Marea Britanie a trimis o scrisoare la romaniacurata.ro, pentru a-și prezenta nemulțumirea pentru articolul cu privire la documentarul Channel 4.

”Mi-am petrecut anii formativi aici, într-un mediu a cărui multiculturalitate și diversitate le-am îmbrățișat cu sete. Sunt totuși româncă și am o conștiință profundă a tărâmurilor lăsate în urmă, doar fizic. Dar în acest ‘melting pot’ civilizaţional, m-am considerat cetățean european, un cosmopolitism (dacă pot spune așa) pe care mi l-am permis cu o oarecare mândrie. Românii sunt cetățeni europeni, un drept câștigat nu fără sacrificii, unele mai vizibile decât celelalte”, a scris aceasta.
Aceasta este nemulțumită de felul cum sunt numiți și tratați românii din diaspora.
”Bineînțeles că experiențele nu pot fi asemănătoare, poveștile românilor de aici sunt pe cât de diverse, pe atât de individualizante. Fiecare duce o luptă legitimă cu sine însuși/însăși, împărtășind doar tărâmurile lăsate în urmă și poate dorul. Nu suntem în măsură să aplicăm judecăți esențialiste, regurgitând inepții și pretenții – că doar succesul, competențele profesionale/educația sau statutul social te recomandă ca român demn de diaspora străinătății; că acest eșantion semnificativ, dar nu întru-totul reprezentativ trebuie excizat din masa totală a așa numiților ‘emigranţi’”, a spus aceasta.          
[cititi articolul complet în Romania Libera]

Niciun comentariu: