luni, 24 august 2015

FRANTA. Atac pe un tren Thalys: puzzle de securitate în transportul feroviar

 Problema de siguranță în transport, un obiectiv de prim plan pentru teroriști, a reapărut după atacul eșuat în trenul   Amsterdam-Paris.
 
 
 În timp ce anchetatorii interogau sâmbătă suspectul care era pe cale să provoace o baie de sânge la bordul unui tren Thalys la Amsterdam la Paris, problema siguranței în transportul aparea din nou.

 Si pentru ca stațiile de cale ferată, nu beneficiază de aceeasi calitate a supravegherii ca la,aeroporturi, acum ultra-sigure, chiar  si expertii in terorism au dorit să subliniez faptul că risc zero nu există.

. Suspectul a urcat de la Bruxelles Thalys nu a trecut printr-o poartă de detectare a metalelor și a bagajelor, unde a ascuns AK-47 sa și restul arsenalului său, care  nu au fost inspectate în folosind un scanner.
"Nu există nici o examinare sistematică a pasagerilor și a efectelor acestora, prin urmare, defecte sunt întotdeauna posibil, deoarece nu avem capacitatea de a asigura toate facilitatile care pot fi afectate de aceste acte" a spus France 24, Jean-Charles BRISARD, director al Centrului de Analiză Terorism (CAT).

 În cel mai bun caz, intr-o stație  franceză, suspectul ar fi suferit o verificare a identității în cadrul planuluiVigipirate.

"Când te duci pentru a lua un tren Thalys  din Gare du Nord, se vede foarte bine diferența între țările membre ale spațiului Schengen de liberă circulație a persoanelor și a altora, cum ar fi Marea Britanie", decriptează Louis Bernard, consultant și analist în domeniul securității.

 "Dacă luăm Eurostar spre Londra, trebuie să se controleze bagajele printr-un sistem similar cu cel al aeroporturilor. Cu toate acestea, dacă luăm un tren Thalys pentru a merge la Bruxelles și Amsterdam, am urcat în tren, ca în cazul în care ne-am dus la Lyon, fără nici un control. ". El a adăugat: "Este sigur că este imposibil de a securiza toate trenurile în același fel."

 Transportul public, o tinta frecventa

 Cu toate acestea, probabilitatea unui atac terorist pe un tren sau un autobuz figureaza printre scenarii privilegiate de către teroriști, și rămâne o durere de cap pentru serviciile de informații occidentale.
 De altfel, în conformitate cu "Le Figaro", trupele de elită GIGN sunt instruite pentru a interveni pe trenuri Eurostar și Thalys  inca  din  aprilie 2013...citeste mai departe

Sursa:France24
Data:22 august 2015

Niciun comentariu: