sâmbătă, 6 august 2016

Motocicleta Jawa 350.Test 05.08.2016



Артём Ларин
Publicat pe 5 aug. 2016

Istoria Jawei incepe in 1929 cand Frantisek Janecek, inginer si proprietar al unei uzine de armament realizeaza prototipul unei prime motociclete de 500cc cu motor “Wanderer” cu un singur cilindru sub licenta.
Desi avea accesorii interesante acest prototip a constituit un esec pe piata interbelica.
Cu modelul “175” mai ieftin si mai mic insa a avut un mare success. Motocicleta, produsa pana in 1946 era echipata cu un motor englezesc “Villiers” iar inginerul care a proiectat-o de asemenea (George-William Patchett).
Un alt model a fost imediat lansat, “350 SOHC”considerat avansat in raport cu motocicletele produse la acea vreme.
Au urmat inca doua modele care s-au bucurat de asemenea de un mare succes, “Robotul” din 1937 (“robota” insemnand “munca” in cehoslovaca) si prima lor motocicleta de viteza in 1935 cu un motor SOHC de 500cc.
Dupa nationalizarea fabricii la sfarsitul anilor 40 inca doua modele au fost lansate pe piata, “Perak” de 250 cc cu un singur cilindru si “Modelul 12” de 350 cc cu doi cilindri ), ambele fiind asemanatoare ca design.
Modele asemanatoare Perak-ului se mai produc inca in China si India iar “Modelul 12” ) derivat dintr-o alta motocicleta cehoslovaca, “Ogarul” a fost primul model din seria lunga a “Gemenilor” de 350, inca produsi in Republica Ceha.
Un alt model al anilor 50 este “Geamanul” de 500 cc in 4 timpi considerat elegant si modern la timpul lui.
S-au realizat si cateva incercari in domeniul motocicletelor de viteza in anii 50, Jawa scotand 3 modele diferite, “Geamanul GP” de 500 cc din 1952 cu distributie DOHC de 45 cai putere (200 km/h) si modelele “Z-15”din 1955 si 350 GP din 1968 in doi timp .
La sfarsitul anilor 60 motocicletele de curse produse de Jawa erau de 350 cc, intr-un cilindru si de 350 cc cu racire prin lichid...citeste mai departe

Sursa:MOTOSUDVESTRESITA

Niciun comentariu: